Fleur op avontuur in Suomi!

Starting to settle down!

Hallo lieve mensen,

Het is pas 6 dagen geleden dat ik mijn eerste verhaaltje heb gepost, maar ik heb alweer zoveel ervaringen op gedaan dat het alweer tijd is voor een nieuwe. Dat is namelijk fase 1 van going abroad, de fase waarin je allemaal indrukken krijgt. Dit wordt ook wel de honeymoonfase genoemd. DIt wil zeggen dat alles nog als nieuw, mooi, leuk en komisch wordt ervaren. Deze fase heb ik vooral afgelopen week gehad. Ik heb heel veel indrukken gehad en ervaringen op gedaan en heel veel nieuwe mensen ontmoet.

Nou ik zal het verloop van mijn week een beetje vertellen. Maandag ochtend werd ik om 09:30 op school verwacht en die ochtend was er blijkbaar beneden in de hal afgesproken door verschillende exchange students (ik woon in een huis met allemaal exchange students; eigen kamer en badkamer en gezamenlijke keuken). Meteen in de hal heb ik twee Duitse meiden ontmoet die ook op TAMK studeren en daar ben ik eigenlijk meteen mee opgetrokken. Deze week hebben we op school veel informatie gekregen en administratieve zaken geregeld (en financiële zaken natuurlijk ook helaas).

Ik ben twee keer op stap geweest naar een bar en naar een club, vooral de club was grappig om mee te maken. Het was een studentenfeestje en er werd belachelijk oude muziek gedraaid, maar was erg gezellig.

Verder ben ik dinsdag samen met de twee Duitse meiden op stap geweest naar één van de twee bekende meren in Tampere. Dit was echt genieten, het was -16 graden, een zonnetje en echt prachtige natuur. (ik heb al wat foto's op facebook gezet). We hebben niet alleen om het meer gelopen, maar ook op het meer. Het hele meer was bevroren en mensen waren aan het schaatsen en zelfs fietsen op het ijs. Ook zat er een sauna aan het meer en konden mensen afkoelen in het ijskoude water van het meer.

Het praten in het Engels gaat trouwens prima. Het is soms even zoeken naar de woorden, maar kom er prima uit. Ik was aan het begin bang dat mijn fantastisch goede sarcastische humor zou verdwijnen wanneer ik ze in het Engels zou moeten vertalen, maar het gaat verassend goed met mijn grappen. (ook al ben ik degene die het hardste lacht)

Op dit moment begin ik een beetje het besef te krijgen dat ik hier echt voor een half jaar ga wonen in plaats van een heerlijke vakantie. Wat ik eigenlijk vooral mis is mijn fiets. Omdat er nu zoveel sneeuw ligt, moet ik alles met de bus doen. Naja sommige mensen gaan met de fiets, maar ik durf het toch niet aan. Verder mis ik eigenlijk niks, nou misschien jullie toch wel een beetje).

Maandag beginnen de schoolweken. Ik zeg dit nogal algemeen omdat er op dit moment nogal wat complicaties zijn met de vakken die ik oorspronkelijk zou gaan volgen. De twee vakken die ik expliciet had gekozen worden dit semester niet gegeven (food and media en pilates). Dus ik moest op zoek naar andere vakken, wat vrijwel onmogelijk was omdat die niet op internet stonden en daardoor heb ik nu een beetje een bij elkaar geraapt zooitje. De coordinator die ik toegewezen heb gekregen snapt er zelf nog minder van. Dit is iets waar ik van te voren voor ben gewaarschuwd en ik probeer het los te laten, maar toch baal ik er ontzettend van.

Verder heb ik al verschillende leuke dingen op de planning staan:

- vanavond: sauna

-morgen: naar het uitkijkpunt van tampere

- woensdag: ijshockey wedstrijd > de twee lokale teams van Tampere moeten tegenelkaar. Samen met de twee Duitse meiden (Hanna en Theresa) en mijn tutor en haar zus (ook Hanna en Essi)

-24 januari: concert van Finse muzikanten (indie rock en electrical music)

- 8 februari-10 februari: trip to stockholm met school op een boot

Nou dit is wel weer even genoeg, al zeg ik het zelf. Hopelijk hebben jullie veel leesplezier gehad!

Liefs vanuit Tampere

Reacties

Reacties

Sjaak en Annelies

Klinkt goed. We merken dat je dus niet hoeft te vervelen. Hoe zit het met je fins? hauskaa ja nauttia siitä

miranda

Jeetje Fleur, wat lees ik nou? Jij zo ver weg. In Finland...WAUW !!!! Lieve Fleur ik wens jou een ongelofelijke, onvergetelijke tijd. Prachtige dingen doen, prachtige dingen zien. Heel veel liefs met een warme knuffel xxxxx Miranda

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active