Fleur op avontuur in Suomi!

Nieuw avontuur: niet het warme Ghana, maar het redelijk koude Finland.

Hallo allemaal,

Daar ben ik weer, maar dit keer met een heel ander avontuur dan Ghana. Voor degene die het niet hebben meegekregen, ik zit vanaf nu 5 maanden in FInland (Tampere) voor mijn minor. Ik ga de volgende vakken volgen: Food and Media, nature and welbeing, pilates, engels, physical activity and enviroment, social media communication en de Finse taal. Ik ben gister aangekomen in Helsinki en daarna met de bus naar Tampere gegaan. Ik kon weinig zien van de omgeving tijdens de reis aangezien het hier rond half vier alweer donker wordt. Dus dat was wel jammer. Ik zit in een studentenhuis voor allemaal exchange students. Ik heb mijn eigen kamertje met badkamer en een gezamenlijke keuken. Is helemaal prima, dus dat is fijn. Gister ben ik door mijn tutor opgehaald bij het busstation. Samen met haar vader heeft ze me naar mijn kamer gebracht en ze heeft een survivalkit voor me geregeld (met lakens, borden en messen enzo). Daarna heb ik met een ander meisje en haar tutor een rondleiding door het huis gehad (sauna aanwezig, check). Ik mocht ook meteen mee boodschappen doen, maar ik was niet de enige. Samen met 4 chinezen en 1 tutor gezellig in de auto naar de Lidl, één dolle boel (het waren dus chinezen ipv Japanners, oeps) Natuurlijk toen ze hoorden dat ik uit Amsterdam kwam, begonnen ze over wiet en nu denken ze allemaal dat ik verslaafd ben aan wiet en elke dag minstens 10 joints rook. De Chinezen waren over enthousiast en snapte er natuurlijk helemaal niks van, tot nu toe heb ik nog geen rare dingen gezien wat heel erg verschilt van Nederland. Vanmorgen heb ik lekker gedoucht (goede douche gelukkig, altijd fijn!!) en ontbeten en daarna ben ik de hort opgegaan zoals dat zo mooi heet. Ik heb een uur tot anderhalfuur rondgelopen in de sneeuw. Het is nu nog rond het vriespunt, maar maandag wordt het waarschijnlijk -13. Ik ben gewoon random rond gaan lopen, een beetje richting de stad, kwam ik een leuk tweedehandswinkeltje tegen, toen heb ik een rondje gemaakt en ben ik rondom mijn huis gaan wandelen. Ik zit vlak bij het water en een parkje. Het lijkt eigenlijk net een vakantiepark met allemaaal gekleurde chaletjes, zooooo schattig. Nou vanmiddag ga ik samen met mijn tutor Hanna, de stad in en Tampere een beetje verkennen en maandag begint mijn introductieweek. So far so good, ben heel benieuwd!!

näkemiin (goodbye) > die taal is echt hilarisch moeilijk

Fleur

Reacties

Reacties

Keri

Wat een goed begin van het nieuwe jaar! Ik wens je een avontuurlijk en leerzaam 2015 :) xx

EVelien

Hoi Fleur, wat een nieuwe indrukken! Ben nu al benieuwd naar het vervolg! Liefs van mij!

Sjaak en Annelies

Nou heel veel succes. En heb je je schaatsen meegenomen?
veel plezier en de groeten

Moniek

Leuk om je avonturen te kunnen volgen lieve Fleur. Succes en veel plezier!

Ronald

zorg maar dat je goed de weg leert kennen kunnen we eind februari ervan profiteren :)

Oma Joke

Lieve Fleur, ik heb genoten van je verslag, fijn dat je het daar leuk hebt en zo goed bent opgevangen. Kus van oma en ook van opa!

Marco en josé

Van je vader deze link gekregen, kunnen we lekker meelezen. Veel plezier!

Brigitta

Hoi Fleur, leuk dat ik je avontuur ook deze keer weer mee mag lezen, veel plezier in dat super mooie land, succes!

Marion

We kunnen niet wachten om een stukje met je mee te genieten...enne honeymoonweken kunnen 6 weken duren; wie weet.Big Hug.

Naomi Tukker

Ohhh wat leuk fleur! Wist helemaal niet dat je dit ging doen. Ga je berichtjes weer leze!. Heeeel veel plezier daar. Geniet er van ????
Groetjes Naomi

Naomi Tukker

Ho die '????' was een lief poppetje

Helma en Marcel.

Van de tropen naar de kou. Van expeditie Robinson naar expeditie Noord Pool. Van arm naar rijk.
Lieve Fleur, aan de thermometer zal het niet liggen of je het naar je zin hebt of niet. Waarschijnlijk geen muizen in bed of een gammele taxi. Mooi toch dat het allemaal op de planeet aarde te ontdekken valt.
Veel succes met je studie... ( mooie reisje die je aangeboden worden gewoon doen) ... je bent er nu ... dus alles wat er op je pad komt ...pak het aan... want voor je het weet ben je weer thuis.
Liefs,
Helma en Marcel.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active