Fleur op avontuur in Suomi!

Terug in het koude kikkerlandje!

Hallo allemaal,

Ik moet jullie wat vertellen, waaaaant ik ben een week eerder terug gekomen dan ik gepland had, Ik ben gister om kwart voor zes geland op schiphol en dus alweer terug in Nederland!Ik had vorige week zondag weer heel erg last gehad van heimwee en waarschijnlijk werd dit gevoel versterkt door de bijwerkingen die je krijgt van mijn malaria pil en zag het echt niet meer zitten. Dus ik heb toen samen met mijn ouders en de organisatie besloten om een week eerder naar huis te komen, zodat ik mijn reiswel positief kon afsluitenen mijn vlucht te verplaatsen. Maandag ochtend had ik dit besloten en ook dat ik meteen eigenlijk afscheid wilde nemen van mijn gastgezin en weeshuis en naar Bente toe te gaan. Dit ging allemaal heel snel, maar misschien was dat ook maar beter, want anders was het alleen maar lastiger geweest denk ik. Nou dinsdag ben ik nog met Bente naar de markt geweest in Kumasi, wat echt een chaos is. Er word daar half over je heen gelopen, iedereen wil je naar zijn of haar kraampje trekken en iedereen roept naar je. Eigenlijk waren we het na vijf minuten al meer dan zat, maargoed, ik moest natuurlijk wat souveniers halen! Dus wij zijn eigenlijk vliegensvlug over de markt gegaan, maar op een gegeven moment word je gewoon echt gek van iedereen die aan je zit. Dus ik zei tegen Bente als er nu nog één iemand aan me zit, ga ik echt gillen. En ja hoor twee seconden daarna werd ik weer aangeraakt, dus ik gillen, nou daar schrokken ze wel even van en konden we lekker doorlopen. Woensdag ben ik weer op outreach geweest naar een school, eerst leerden we verschillende klassen weer over handhygiene en daarna behandelden we weer wat kinderen. Hierna gingen we met een hele groep vrijwilligers naar een voetbalwedstrijd in het stadion. Jammer genoeg was het een vriendschappelijke wedstrijd en zaten er maar honderd ghanezen in het hele stadion, maar je zag wel meteen aan de reacties van die honderd man,hoe erg voetbal daar leeft in die cultuur. Verder beschik ik niet echt over voetbalkennis, maar zelfs ik kon zien dat het eigenlijk best wel slecht was, maargoed het was een harstikke leuke ervaring. Donderdag zijn we naar Cape Coast gegaan, weer lekker naar het beach resort. Ik moest al me spullen meenemen, want vanaf daar zou ik meteen doorgaan naar Accra en het vliegveld, gelukkig paste alles makkelijk in 1 koffer. Nou wij naar het tro tro station, kon ik kiezen om mijn koffer op het dak van een trotro te laten binden of om een extra zitplaats te betalen. Ik heb toen toch maar voor de tweede optie gekozen, want dat leek me toch wat fijner, haha. Nou goed, we hadden dus in het totaal drie plekken, een plek voor de koffer, voor Bente en voor mij. Werden er later nog andere spullen van mensen onder mijn koffer gepropt, terwijl ik voor de plek betaald had, dus ik de chauffeur er mee confronteren, negeerde hij me gewoon en wuifde het een beetje weg.Naja omdat de tro al bijna helemaal vol zat en mijn bagage er al lag, bleven we maar gewoon zitten. Maar toen we in Cape Coast aankwamen, besloten we toch om nog een gokje te wagen, maar zelfs toen we echt boos werden lachte hij ons uit en wuifde het weg. Bente en ik hadden het toen allebei even helemaal gehad met de Ghanezen en we waren echt heel pissig, dus toen gooide Bente een zakje water tegen ze busje en zijn we snel in een taxi gestapt naar het hotel. In de middag zijn we toen naar Kakum national park gegaan, dit is met touwbruggen hoog tussen de bomen. Het was niet heel bijzonder, maar wel leuk om gedaan te hebben. Daarna zijn we nog naar een krokodillen sanctuary geweest, hier zijn we leuk op de foto gegaan met krokodillen en hebben ze aangeraakt. Op een gegeven moment zei de begeleider dat we zijn staart moesten optillen, maar toen ik het deed ging ie lopen, dus ik gillen en snel naar achterlopen en de begeleider zei heel rustig tegen de krokodil, go to sleep en hij ging weer stil liggen. Vrijdag hebben we nog heel de dag op het strand gelegen, met een stralend blauwe lucht en heb ik nog even een kleurtje kunnen krijgen en zaterdag ochtend ben ik toen richting het vliegveld gegaan. Dit verliep gelukkig allemaal heel erg goed. Het was wel heel raar om na 7 uur vliegen weer terug te zijn, dan lijkt de wereld echt zo klein. Ik heb al heerlijk genoten van alle luxe hier, de douche, me bedje, het eten en de rust en mijn lieve familie en vrienden! Toch voelt het nog een beetje gek hoor, maar gelukkig heb ik alle tijd om weer te wennen en bij te komen en mijn ervaringen goed in me op te nemen. Raar dat het nu alweer voorbij is, maar niemand kan dit meer van me afnemen en ik ben zoveel wijzer geworden op verschillende vlakken en ik ben ook heel trots op mezelf dat ik dit toch maar even gedaan heb. En ikwil jullie ooknogeven bedanken voorhet steunen en delieve berichtjes en vind het super leuk dat ik mijn ervaringen zoeen beetje met jullie heb kunnen delen!

Reacties

Reacties

ronie

Hallo Fleur
Wat fijn dat je weer lekker thuis bent,bij je lieve familie en vrienden,kan me levendig voorstellen,dat je het op een gegeven moment helemaal had gehad,Maar net wat je zegt,je hebt een heleboel mee gemaakt,en een hele ervaring rijker,dat kan echt niemand je meer af nemen,heerlijk toch!!!!!.Nou Fleur welkom thuis,doe je familie de hartelijke groeten,en geniet lekker van je thuiskomst

Ronie en Martien.


Ik zie je denk ik wel weer een keer in het plantarium.
en nog bedankt voor je leuke reisverhalen.

Robin

Hi Fleurtje!

Welkom thuis!! Echt super al die verhalen van je. Ben erg beniewd hoe het verder met je gaat, we spreken snel even af

Liefs

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active