Fleur op avontuur in Suomi!

De eerste ervaringen in Ghana!

Hallooooooo,

Nou ik ben veilig aangekomen in Ghana hoor en het is echt zo bizar, ik heb het zelf nog niet helemaal door. Alleen dat ik tussen alleen maar negers rond hobbel en heel erg aangekeken word door iedereen! Nou laat ik bij het begin beginnen, schiphol dus.

Daar besefte ik al toen ik mijn bagage af moest geven, dat ik nu echt alles zelf moet regelen. We hebben met z'n alle (papa,mama, zusjes en roy) wat gedronken en daarna ben ik al snel door de douane heen gegaan. Het gedeelde van de tranen slaan we even over! Ik ben maar meteen doorgelopen naar de gate en ik kwam gelukkig al snel andere vrijwilligers tegen! Daar zaten we al meteen tussen bijna alleen maar negers. Nou goed, de vlucht was prima, alleen leek toch wel heel erg lang, lekker filmpje gekeken en gekletst, ik kreeg zelfs een pizza als snack. Toen we uit het vliegtuig stapten, kwam er meteen een warme deken over ons heen heerlijk! Ik had al snel me koffers en uiteindelijk de andere ook en toen kwamen we al snel twee mannen met een bordje SYTO tegen, van de organisatie. Met een busje werden we naar het hostel gebracht (de koffers moesten via het raam het busje in).

We zitten in een ander hostel dan verwacht, maar het is opzich prima te doen! Ik zit samen met een andere vrijwilliger op de kamer, Sanne. De douche is koud en je kan hem niet ophangen, maar we hebben een douche en een wc. De eerste nacht hadden we al een gevecht met de klamboe want die viel midden in de nacht naar beneden. (We hebben gewoon maar onder de naar beneden gevallen klamboe geslapen). De volgende dag hadden we de koffers weer ingepakt want ze hadden gezegd dat het tijdelijk was, maar toen we alles naar beneden hadden gesleept via de trap, want een lift hebben ze niet, bleek dat we toch in dit hostel bleven. Dus konden we leuk alles weer naar boven gaan brengen. De eerste dag hebben we verder alleen maar voorlichting gehad over de cultuur, veiligheid en allemaal van dat soort dingen. Dit was een erg lange dag. Charlotte is een van de medewerksters die ons wat ging vertellen over de cultuur, dit is tot nu toe de leukste afrikaan die ik ken! Ik heb wel gemerkt aan die dag dat Ghanezen alles graag 100x willen herhalen, zodat je het goed in je hoofd prent, haha.

Vandaag hebben we nog wat inlichting gehad, wat eigenlijk gister ook al allemaal verteld is, maargoed. En we zijn naar het strand geweest! Heerlijke pineapple juice gedronken en patatjes met een broodje beefburger, mmmm. Nu kan het nog, dus we dachten we nemen het ervan. Op het strand kregen we verschillende showtjes, mensen die voor je gaan zingen, maar ook acrobaten en mensen die glas eten en het dan weer ophoesten, echt heel erg vies om te zien! God ik kan nog zoveel meer vertellen. Je ziet hier echt overal vrouwen en mannen met dingen op hun hoofd lopen, bananen, schoenen, waterzakjes, pindas! Toch raar dat je dat nu in het echt ziet! Nou ik heb nog maar negen minuten, dus ik moet er een beetje een eind aan gaan maken! Ik weet even niks meer, dus als ik nog dingen vergeten ben vertel ik dat de volgende keer wel!

Heel veel liefs vanuit het 30 graden warme Ghana!

Reacties

Reacties

mama Marion

Nou meid wat leuk om te lezen. Ook wij vinden het vreemd, al lijkt het nog dat je op vakantie bent. In gedachten zijn we nog veel bij je. Hier gaat alles zijn gangetje met storm en regen, dus jij hebt het beter daar!!! Verheug me al op je volgende verhaal.
Liefs ook van papa, die nu aan het tennissen is.

Zusje Roos

Heey fleurter,
Wat leuk om dit allemaal te lezen. Ik hoop dat je snel weer wat schrijft.
xxxxx je kleine zussie

PP

Hey Fleurie,
Leuk om weer een indruk te krijgen van wat je nu al meemaakt. Ben alweer benieuwd naar je volgende verhaaltje en je ervaringen. X pp

Nick!

Precies zoals je moeder zei, storm en regen en storm en regen hier! bleh. Maar goed om te weten dat je veilig bent aangekomen en het daar 30 graden is. Ben benieuwd naar je volgende verhaaltje.

en succes met je klamboe :D

Maartje

Hé Fleurtje!

Wat een leuk fleur verhaaltje, haha. Ik hoop dat je het ontzettend naar je zin hebt, hier mis je niks, ja je familie misschien maar het weer is zo bar slecht! Alleen maar regen, wind en storm.. niks aan dus! geniet ervan en doe voorzichtig, ben benieuwd naar je volgende verhaal!

Liefs xx

Elise

ha die Fleur!
gaaf man! Nu al spannende verhaaltjes!
veel plezier nog en snuif nog maar wat cultuur op daarzo!
Liefs

josé en marit

heey fleur,

wat leuk om dit te lezen. het klinkt erg leuk. we hebben ook de foto's bekeken en ik (marit) wordt jaloers. lekker weer daar, hier alleen maar regen. als ik klaar ben met mijn studie (duurt nog even) ga ik zeker ook zoiets doen. geniet ervan! en we zullen je blijven volgen.

groetjes

mama Marion

Wat een leuke foto's, maar wel al veel. Kun je nog wat extra fotoruimte gebruiken soms??!!! XX

Lotte

Hoi Poppie!

Ik vind het helemaal leuk om jou ervaringen en verhaaltjes te lezen! Kan me voorstellen dat het even wennen is met al die negers om je heen en de andere cultuurgebruiken. PFff wat ben ik jaloers dat het daar heerlijk warm is. En wij hier maar 'genieten' van de regen die ons geschonken word. haha! Ik kijk uit naar je volgende verhaaltje

Heel veel liefs en kusjes

Kleine Ronald

Hey Fleur!

Hoe tof dat je daar nu echt bent! Zoveel is zo herkenbaar. Schrijf het op, maak de foto's en verbaas je dat je over twee weken niet meer verbaasd bent over alles wat je nu ziet.

Weet je al wat je precies mag gaan doen? Hoe zijn je reisgenoten en kamergenoot? Ben benieuwd naar je volgende verhalen!

Ronald

Helma

Hé, Fleur.
Wat een negers en wat een mooi weer en wat een lekker ontbijt en wat een kleuren en wat een geuren en wat een fantastiche contnent!
Indrukken, indrukken, indrukken!!!
Lieverd...slurp het op en het zal je voor altijd veranderen.
Geniet en laat je meevoeren.
Wij kijken over je schouder mee en dat is heel erg leuk.
Zoen en een knuf van Helma en Marcel.

Fleur

Halllooooo bedankt allemaal voor de leuke reacties! Als ik op iedereen moet gaan reageren ben ik nog wel even bezig dus ik zal het een beetje algemeen doen! Maar blijf vooral reageren want dat doet me goed en vertel ook gerust wat jullie zelf hebben meegemaakt!Het is nog steeds wennen hier hoor en ik heb geen kamergenootje, dus kan er niet echt met iemand over praten, dus vandaar! Ik hoop dat ik over twee weken een beetje mee me weg hier kan vinden en me toch wat meer op me gemak voel, want dat is toch wel heel lastig! xxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active